REA

Kundinformation

Vid order över 2 000 kr skickar vi FRAKTFRITT inom Sverige.

Order utanför Sverige,
kontakta oss via e-post till info@swedesun.se eller genom kontaktformuläret på sidan "Kontakta oss".
På varor som skickas utanför Sverige debiteras alltid separat en fraktkostnad oavsett orderns värde.

Vi har numera ett nytt mycket förmånligt fraktavtal till Finland (stl. 200x120x80 cm) och Norge (stl.120x60x60 cm).
Till Danmark endast paket som ej är större än 60x40x40 cm. Större paket går också att skicka dock till ett helt annat pris.

KONTAKTA OSS

Om ni har frågor om produkterna eller vill skicka feedback angående webshopen kan ni alltid kontakta oss.

Du hittar kontakt info under sidan ”Om oss” eller genom att skicka ett direkt meddelande från sidan "Kontakta oss".

KÖPVILLKOR

PRISER

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms, för närvarande 25 %. Vid eventuella prisändringar så är det beloppet som står angivet då du gör din beställning som är gällande.
Minimifrakten är 63 kr för order understigande 2 000 kr.
OBS! Genom Er beställning har Ni tagit del av samt läst "Kundinformation" och accepterat villkoren för densamma.

ORDERBEKRÄFTELSE OCH KVITTO

Din order registreras av oss och du får via e-post en bekräftelse samt kvitto på din beställning. Beställningar är bindande. Med din leverans medföljer en specifierad följesedel på beställda varor.
Om du har några frågor får du gärna kontakta oss via e-post; info@swedesun.se

LEVERANSTID

Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar om varan finns på lager.

RESTNOTERING

Ibland händer det att någon av de varor som du beställt blir restnoterad. Detta beror då på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Vi skickar den restnoterade varan till dig så snart som den inkommit till oss. Besked om restnotering ges via e-post till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

LEVERANSSÄTT

Varorna levereras med DHL Service Point och leverans sker till ditt närmaste utlämningsställe för DHL och aviseras via SMS eller e-post. Vid större/skrymmande gods med DHL Paket som levereras direkt till mottagarens adress.

HÄMTA FRAKTFRITT PÅ VÅRT LAGER

Stommen Sandbäcken, Tostared (Västra Götalands län)

HITTA OSS

GPS koordinater: Latitude N 57 27.711 / Longitude E 012 22.531

BETALNINGSALTERNATIV

  • På webshopen med Swish betalning 123 069 1170 eller via Payson betalningssystem med kontokort, din internet bank eller Paysonfaktura enligt nedan.
  • Vid hämtning direkt från vårt lager i Tostared eller i samband med monterförsäljning betalar du antingen med Swish 123 069 1170, kontant eller med kontokort via betalterminal.
  • Förskottsfaktura (kontakta oss) att betala före leverans av er order.

PAYSONFAKTURA

Om du väljer att betala med Paysonfaktura så gäller betalningsvillkor eller avbetalning enligt Paysons villkor. Så fort varan/varorna lämnar oss sänds fakturan separat med e-post till den e-postadress du anger. För att betala mot Paysonfaktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas av Payson i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

ÄGANDERÄTTSFÖRBEHÅLL

Äganderätten till sålda varor förbehålls Swede Sun Marketing AB, till dess varorna är till fullo betalda. Kunden äger således inte rätt  att i sin tur överlåta eller sälja vidare erhållna varor innan dessa är helt  betalda.

PERSONUPPGIFTER

Kunders personuppgifter som lämnas vid registrering behandlas konfidentiellt och används bara för att kunna skicka din order till rätt adress. Inga uppgifter lämnas ut till tredje part utan kunds samtycke. Allt enligt personuppgiftslagen PUL.

Vi polisanmäler alla bedrägerier och/eller beställningar som görs i någon annan persons namn utan dennes medgivande om det på något vis medför att vi eller drabbad kund blir lidande ekonomiskt eller tar skada.

ÅLDERSGRÄNS

Den person som lägger beställningen måste vara över 18 år.

HJÄLP OSS ATT BLI BÄTTRE

Vårt mål är att alltid ha nöjda kunder!! Hör gärna av dig om det finns något som kan förbättras i webshoppen. Kanske saknar du någon vara i shoppen som vi kan beställa till dig från våra leverantörer? Kontakta oss genom info på sidan ”Om oss” eller genom att skicka ett direkt meddelande från sidan "Kontakta oss".

COPYRIGHT ©

Allt innehåll på dessa sidor tillhör Swede Sun Marketing AB.

PRODUKTINFORMATION

Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen som finns i webshopen samt kan ej heller garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer och även för de eventuella prisfel som kan uppstå.

TRANSPORTSKADOR

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Swede Sun Marketing AB till kunden så är Swede Sun Marketing AB (betalnings) ansvariga.

Om varan skadas eller kommer bort då kunden återsänder den till Swede Sun Marketing AB så är kunden (betalnings) ansvarig. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.

Synliga eller dolda skador på godset anmäls inom 14 dagar från det att felet upptäckts till oss på telefon 0320-380 82 eller via e-post till info@swedesun.se

REKLAMATIONER

Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt, om du fått fel vara eller fel antal så måste du reklamera köpet/leveransen inom 14 dagar. Kontakta oss innan du skickar något till oss.
Du kommer då att erhålla en returfraktsedel (efter det skall varan inte användas) från oss som du använder då vi inte ersätter returfrakt som kunden själv betalat. Varor som av er skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig.
Efter anmäld reklamation som kommit oss tillhanda är Du är skyldig till att inte fortsätta att använda varan eller att förvärra skadan.

Vid övriga reklamationer skall vi alltid kontaktas först innan några eventuella åtgärder vidtas. Därefter kommer vi överens och beslutar om vad som skall göras eller hur man löser det.

OBS! För att kunna reklamera varan måste du alltid tillhandahålla en kopia av kvittot (på att varan är köpt hos oss), kontantnotan eller fakturan som medföljt vid köptillfället eller leveransen.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

ÖPPET KÖP / BYTES OCH ÅNGERRÄTT

Om du vill häva, byta eller ångra köpet på en vara måste du alltid först kontakta oss.

Du har öppet köp eller full bytes och ångerrätt på din vara inom 14 dagar efter det den mottagits. Det gäller även öppnade förpackningar men att eventuella klistermärken eller lappar skall sitta kvar.  Givetvis får du öppna förpackningen för att kontrollera varan samt prova klädesplagg eller skor/stövlar och dylikt (dock ej påbörja användning). Vid eventuell retur skall varan returneras i dess originalförpackning. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den.

OBS! För att kunna häva, byta eller ångra köpet måste du alltid tillhandahålla en kopia av kvittot (på att varan är köpt hos oss), kontantnotan eller fakturan som medföljt vid köptillfället eller leveransen.

Du har inte öppet köp / bytes och ångerrätt om:
- användning av varan påbörjats under ångerfristen
- varan inte är komplett till alla delar eller i lika gott skick som när du fick den

Undantagna för öppet köp / bytes och ångerrätten är de varor som är:
- specialbeställda för dig som kund. För dessa varor kräver vi förskottsbetalning via faktura
- REA-varor eller prisnedsatta av annan anledning
- öppnade eller brutna förpackningar av Naturtugg och Nylontugg

OBS! Returneras en vara står du själv för returfrakten.
Varorna skickas så att de kommer direkt till företagets adress, ej till något utlämningsställe.
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så gör vi återbetalning inom 14 arbetsdagar.

Retur sänds till:

Swede Sun Marketing AB
Stommen Sandbäcken
519 95 Tostared

PAKET SOM INTE HÄMTAS UT

Har du ett levererat paket som du inte hämtat ut, så skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut samtliga frakter samt övriga eventuella avgifter för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Dessa kostnader avdrages vid återbetalning av varans värde.

www.konsumentverket.se kan du läsa mer om de lagar som vi regleras av.


Sök
Textalk Webshop